برای کسانی که امکان نصب زبان برنامه نویسی پایتون یا محیطهای یکپارچه توسعه را ندارند و نیاز به کدنویسی دارند هیچ چیز مناسب تر از محیطهای توسعه یکپارچه (IDE) آنلاین نیست. محیط های برنامه نویسی آنلاین برای تست کردن کدها و مقاصد یادگیری نیز بسیار مناسب هستند. در این پست در مورد برنامه نویسی آنلاین پایتون بحث می کنیم. و سپس برخی سایت های کدنویسی آنلاین پایتون را معرفی می کنیم.

مزایای کدنویسی آنلاین

کدنویسی در محیط های آنلاین مزایایی دارد که به شرح زیر است

  • نیاز به نصب هیچ چیز ندارید: در واقع برای کدنویسی آنلاین به غیر از یک مرورگر اینترنت نیاز به نصب هیچ نرم افزاری ندارید.
  • فشار زیادی به رایانه شما وارد نمیشود: وقتی به صورت آنلاین کدنویسی می کنید برای اجرای کد نوشته شده، از منابع سرور میزبان سایت استفاده می شود و منابع رایانه شما فقط برای مرورگر مورداستفاده قرار می گیرد.
  • بدون تداخل: گاهی نصب نرم افزار بر روی رایانه به خاطر تداخل با سایر برنامه های نصب شده بر روی رایانه با خطا مواجه می شود که یافتن منبع خطا و رفع آن بعضا کاری خسته کننده و زمان بر است. با استفاده از کدنویسی آنلاین مشکل تداخل پیش نخواهد آمد.
  • بدون پیش نیاز: نصب برخی از نرم افزارها گاها نیاز به نصب برنامه های دیگر دارد که برای کارکرد صحیح آن ضروری است. با استفاده از کدنویسی آنلاین از این مشکل رهایی خواهید یافت.
  • مستقل از سیستم عامل: وقتی شما از یک سایت و مرورگر به عنوان محیط کدنویسی استفاده می کنید دیگر فرقی ندارد که از چه سیستم عاملی استفاده می کنید، از ویندوز یا مکینتاش، لینوکس یا آندروید یا حتی آی او اس اگر استفاده می کنید در هر صورت کد شما در محیط سرور پردازش و اجرا می شود.

معایب کدنویسی آنلاین

با وجود مزایای فراوان روش کدنویسی آنلاین اما محدودیت ها و معایبی نیز در این روش وجود دارد که به شرح زیر است.

  • محدودیت ماژول ها: در اغلب محیطهای کدنویسی آنلاین با محدودیت ماژول های نصب شده مواجه هستیم
  • محدودیت در سفارشی سازی: در IDE های نصب شده روی رایانه معمولا امکانات سفارشی سازی محیط کدنویسی و امکانات موجود به وفور وجود دارد اما در محیط های آنلاین در این مورد با محدودیت مواجه هستیم.
  • محدودیت در اجرای کد: بعضی از کدهای نوشته شده در زبان های برنامه نویسی نیاز به ارتباط و تعامل با سیستم عامل دارد که در محیط های کدنویسی آنلاین در این زمینه با محدودیت مواجه هستیم.

سایت های برای کدنویسی آنلاین پایتون

آزمایشگاه ژوپیتر Jupiter Lab

Jupiter lab یک محیط برنامه نویسی برای مرورگرهاست که قابلیت نصب بر روی رایانه را نیز دارد اما یک محیط آنلاین تحت وب را نیز ارایه می کند که می توانید از آن استفاده کنید. این یکی از بهترین گزینه های برنامه نویسی آنلاین پایتون می باشد.

وبسایت ران پایتون Runpython

runpython.org یک وبسایت سبک و سریع برای کدنویسی آنلاین به زبان پایتون است. که امکان ذخیره فایل در گوگل درایو و یا باز کردن فایل ذخیره شده در گوگل درایو را دارد. این وبسایت بدون نیاز به ثبت نام امکان کدنویسی را فراهم می کند.

وبسایت Online Python Compiler

وبسایت onlinepythoncompiler.com نیز مانند نمونه قبلی بسیار سبک و سریع بوده وامکاناتی همچون باز کردن و ذخیره فایل روی رایانه، اشتراک گذاری کد و تم تاریک و روشن را برای کاربران فراهم می کند.

نوشته‌های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *